7 February 2020

monty

2 minuten

monty at MIE Event

Vorige week donderdag mochten wij op uitnodiging van Marketing Insights Event organisatie (MOA) op hun congres over gamification spreken. Samen met Jessica Veerbeek (Expert Digital, Mobile & Social bij Coöperatie VGZ) gaven wij via onze 18 worden, snap jij het? campagne voor Bewuzt inzicht in hoe je jongeren kunt bereiken én activeren voor een low-interest product zoals een zorgverzekering. De uitdaging was om 17-jarigen te motiveren om zich te verdiepen in hun eerste eigen zorgverzekering. Onze campagne startte via een ouderwetse direct mail en trok jongeren via Snapchat een mobile game in. Hierin leerden zij op speelse wijze over het belang van de juiste zorgverzekering. Op basis van de keuzes die zij in de game maakten, kregen zij vervolgens een aanbod. Maar liefst 22% van de jongeren die de DM ontving speelde de game. Van hen sloot 90% daadwerkelijk een verzekering bij Bewuzt af! Ook benieuwd naar wat gamification voor jouw organisatie kan doen?