Valentijn

Hallmark is Valentijn en vice versa. Daarom vind je bij Hallmark altijd wel een kaartje dat precies zegt wat jij voor je grote liefde voelt. Maar dan moet je die grote dag natuurlijk niet vergeten. Daarom startte onze online campagne tien dagen voor Valentijnsdag. Elke dag hielpen wij mensen herinneren aan de grote dag. Want tja, wie op Valentijnsdag zijn of haar geliefde vergeet heeft wel meer nodig dan een kaartje om het goed te maken. (Al heeft Hallmark gelukkig ook bloemen, ballonnen en andere cadeaus in haar assortiment.)

Showtime

Geberit en sanitairproducent Sphinx zijn in april 2020 samen verder gegaan onder één merknaam: Geberit. Partner Technische Unie (TU) speelde een grote rol in de transitie richting de markt. Om hen daarvoor te bedanken, wilde Geberit een groot event voor de TU organiseren, waar TU-medewerkers direct kennis konden maken met Geberit’s laatste innovaties. Maar COVID gooide roet in het eten. Het nieuwe doel? 432 TU-medewerkers motiveren om vanuit huis deel te nemen aan een online-event en hun aandacht 1,5 uur lang vasthouden... Ons idee? Een 1,5 uur durende Microsoft Teams meeting met de directie en... een magisch sausje, want illusionist Victor Mids was de host! Bekijk de casefilm voor alle details.

Rebranding

De Duurzame Energie Unie schreef een pitch uit voor een rebranding. Wij wonnen hem en met nieuwe energie zetten we samen een compleet nieuw merk neer. Met een nieuwe naam. Nieuw logo (dat werkte voor alle aangesloten lokale energiecoorperaties). Een online introductiecampagne. Documentaires met klanten. En meerdere offline middelen. Onze boodschap: ga ook om naar groene energie, opgewekt in jouw eigen buurt.

Nieuwe naam en logo

Commercial touren

Commercial wekker

Commercial Ombassadeur

Smart-Phone Challenge

Tijdens de Week van de Mediawijsheid speelden maar liefst 181.000 middelbare scholieren een nieuwe game: de Smart-Phone Challenge. Hierin werden ze uitgedaagd om zo snel mogelijk hun geboortedatum in te vullen, om de perfecte selfie te maken en een Russische tekst na te spreken. Kortom, om te bewijzen dat zij hun telefoon de baas zijn. Wat zij echter niet wisten, was dat ze deelnamen aan een bewustwordingscampagne van de Autoriteit Persoonsgegevens. Vermomd als game en gemaakt om jongeren in te laten zien dat zij vaak klakkeloos toegang geven tot gevoelige gegevens. Benieuwd hoe wij ze met hun gedrag confronteerden? Bekijk de casefilm hier rechts!

Casefilm

Introductiecampagne

Uitgeverij Sanoma heeft een nieuw product: tijdschrift.nl Met deze app kun je met vijf personen voor een vast bedrag per maand meer dan 75 topmagazines lezen. Onbeperkt. Wij werden gevraagd mensen te motiveren om een proefabonnement af te sluiten. In onze introductiecampagne lieten we mensen daarom kennismaken met de verrassende mix van bladen die je met tijdschrift.nl kunt maken. We maakten radio commercials, online banners, digital out of home, print en tv commercials.

TV Commercial - Blender

TV Commercial - Astronaut

Digital out of home

Kerstgroet

Kerst. De een is er gek op, terwijl de ander het liefst twee dagen ontsnapt naar een onbewoond eiland. Maar of jij nu wel of niet zonder kerst kunt, kerst kan eigenlijk niet zonder een kaartje van Hallmark. Gelukkig is er altijd wel een kaartje dat jouw gevoel goed verwoordt. Ons eerste werk voor Hallmark was te zien op digital out of home schermen, online en in megagroot, nee ultragroot formaat op de gehele Ziggo Dome.

Ziggo Dome

The Endgame

Hoe breng je als bureau je werk van het afgelopen jaar onder de aandacht van (potentiële & bestaande) klanten? Wij deden het met The Endgame. We stuurden klanten de sleutel tot ons nieuwjaarscadeau. Wie de USB-stick in zijn computer deed, werd uitgedaagd het cadeau te winnen door de code van The Endgame te kraken. De game-arena bestond uit folders van onze server. Hierin zaten letters verstopt, maar waar? Zoeken dus! Kris kras door al ons creatieve werk van afgelopen jaar en via leuke mini-games. Met de code was een beveiligd formulier te openen waarin men kon kiezen uit twee cadeaus: een blik ham of een donatie aan een goed doel (op onze kosten). Niemand koos voor het blik ham ;)

Havenwind uit Amsterdam

De windmolens van Amsterdam Energie laten de lampen van 4.000 Amsterdammers branden. Wij bedachten en maakten de meest Amsterdamse campagne ooit voor dit product, Havenwind. We schreven en arrangeerden een heuse Amsterdamse smartlap (bedankt Karel) en lieten deze inzingen door het Amsterdamse Volkskoor. De boodschap: zeg maar de mazzel tegen grijs, neem groene stroom voor een mooie prijs. Het koor zong het lied op verschillende kerstmarkten. Ook vormde het de basis van twee films waarin te zien (en horen) was hoe de energie van Amsterdam uit je stopcontact komt. Daarnaast ontwikkelden we uitingen voor outdoor.

Commercial lamp

Commercial toaster

Abri

Poster/abri

Meezing-flyer

Put to the test

Zware regenbuien. Extreem koude winters. Agressieve koeien. Werkdagen van meer dan 20 uur. Elke dag worden boeren op de proef gesteld door hun werkomgeving. Of toch niet? Misschien doen we onze boeren meer eer aan door het om te draaien... Elke dag stellen boeren hun omgeving op de proef! Zij zijn geen slachtoffers, maar challengers. En bij Dunlop zijn ze maar wat blij dat zij aan hun kant staan! Om boeren in heel Europa te eren maakten we een film die verspreid werd op internet. In winkels, op Dunlop producten en via social media lieten we boeren vervolgens de voordelen van de verschillende Dunlop Purofort laarzen zien. Hierdoor wisten zij precies met welke laarzen zij hun volgende beproeving aan konden gaan.

Online film

Print

Print

Print

Instore

Instore

Een bijzonder moment

Je kent Hallmark natuurlijk van de wenskaarten. Wat je misschien niet wist, is dat je via de Hallmark site ook wensballonnen kunt versturen. Geeft niet, wisten meer mensen niet. Daarom vroeg Hallmark ons om daar verandering in te brengen. Het resultaat? Een serie korte video's waarin een Hallmark ballon letterlijk en figuurlijk de hoofdrol speelt. Want elk bijzonder moment vraagt om de leukste ballon die je kent! Fashion fotograaf Marc de Groot maakte de foto's voor ons, wij de illustraties, animaties en edit.

18 worden, snap jij het?

Hoe motiveer je 17-jarigen om zich te verdiepen in een zorgverzekering? Nou, Bewuzt (onderdeel van VGZ) deed het met een ouderwetse direct mail, Snapchat, heel veel gamification en... ons!

Casefilm

Verbluffende lifehacks met elastiek

Life hacks, wie kent ze niet? Deze simpele en vernuftige ontdekkingen maken alledaagse handelingen net even wat makkelijker. Het internet puilt uit van vrolijke video's waarin de ene na de andere life hack gedeeld wordt. In december 2019 voegden wij daar zo'n video aan toe, voor Duchenne Parent Project. In opdracht van hen werkt Yumen Bionics namelijk aan een arm exoskelet dat ervoor zorgt dat kinderen met Duchenne hun armen kunnen (blijven) gebruiken. Duchenne is een progressieve spierziekte die haast alleen bij jongens voorkomt. Naast briljant ingenieurswerk zijn "simpele" elastiekjes de drijvende kracht achter het exoskelet van Yumen. Over life hacks gesproken. De video leidde naar een webshop waar mensen digitale life hack kaarten konden bestellen met daarop super handige eindejaars life hacks met elastiek.

Webshop

Life hack kaart

Life hack kaart

Life hack kaart

Life hack kaart

The Manager

Groot geld. Ongekende luxe. Glamour. Profvoetballers hebben het goed voor elkaar. Maar veel spelers hebben minder geluk. Te veel van hen hebben te maken met corruptie, mentaal en fysiek geweld en salarissen die onder het minimumloon liggen. En hoewel deze voetballers gewoon werknemers zijn, gelden voor hen de normale beschermende werknemerswetten niet. FIFPro, de wereldwijde vakbond voor profvoetballers, vroeg ons een campagne te ontwikkelen die fans en niet-fans activeert om politici en wereldvoetbalbond FIFA aan te sporen om betere wetten te ontwikkelen.

 

Om ons doel te bereiken, brachten we de voetbalwereld in de normale wereld. Dit deden we met de serie The Manager. In 4 afleveringen lieten we zien wat er met normale werknemers zou gebeuren als hun manager ze als voetballers zou mogen behandelen. De serie was te bekijken op ons online campagne platform, waar bezoekers direct een petitie konden tekenen. Binnen een dag bereikten we ons doel: FIFA vroeg FIFPro om de campagne te stoppen en om samen in gesprek te gaan over betere regelgeving.

Casefilm

Episode 1

Episode 2

Episode 3

Episode 4

Online petition tool

No Fake Stuff

Charlie’s Natural Soda is een frisdrank zonder kunstmatige hulpstoffen. Toen zij de Europese markt wilden veroveren, vroegen ze ons om het merk groots te introduceren. Met een beperkt budget. Geheel in stijl met andere grote frisdranken, gaven we Charlie’s daarom een eigen onverwacht gezicht in onze campagne No Fake Stuff (at least not in your soda). 

 

In slechts 3 maanden tijd groeide Charlie’s fanbase van 4.000 naar 50.000. De likes, clicks en shares gingen ook door het dak. Hoe we dit bereikten? Door game mechanieken zoals tijdslots, puzzels en competitie toe te voegen aan onze campagne, waarmee we de juiste oerdrijfveren van de doelgroep wisten te prikkelen.

Casefilm

Share a pair by air

35 jaar geleden inspireerden boeren laarzenmaker Dunlop om Purofort te ontwikkelen. Purofort is een uniek materiaal dat bestaat uit miljoenen kleine luchtzakjes. Purofort laarzen zijn licht van gewicht, duurzamer en voorzien boeren van optimaal comfort en de beste bescherming.

Om hun loyale klanten in Europa te bedanken en om 35-jaar Purofort te vieren, ontwikkelden wij de Share a pair by air campagne. Op een online platform konden boeren via een virtuele drone een paar Dunlop Purofort laarzen laten bezorgen bij bevriende boeren, waar dan ook in Europa. Ook bouwden we een échte drone met maar liefst 8 motoren om daarmee laarzen in real life te bezorgen. Onze verrassingsbezoeken aan boerderijen in meerdere Europese landen leverden intieme portretten op die we vervolgens deelden op de sociale kanalen van Dunlop. Het resultaat? Meer dan 20.000 positieve interacties met boeren in heel Europa.

Casefilm

Aardgasvrij wonen: hier begint het

In 2050 moet elk huis in Nederland van het gas af zijn. Dan kun je denken: "lekker belangrijk, dat is nog ver genoeg weg.". Maar... niets is minder waar. 2050 staat zo voor de deur en dus kun je maar beter alvast nadenken over de oplossing die bij jou past. HIER Klimaatbureau vroeg ons Nederlanders te motiveren om zich te verdiepen in de aankomende gastransitie. We begonnen in pilotgemeente Eersel en pakten het uiteraard verrassend aan. Hoe het afliep? Bekijk de casefilm.